Jak przebiegały wojny grecko – perskie?

CEL LEKCJI:

  1. Przyczyny i skutki wojen grecko – perskich

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wymienisz przyczyny i skutki wojen grecko – perskich
  2. Poznasz daty bitew – Maraton ( 490 r p.n.e.), Termopile (480 r p.n.e.), Salamina (480 r p.n.e)
  3. Przedstawisz dokonania dowódców armii perskiej i greckiej (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Kserkses, Dariusz)
  4.  Opiszesz uzbrojenie hoplity
  5. Wyjaśnisz znaczenie pojęć – hoplita, falanga, triera, Nieśmiertelni

NACOBEZU:

  1. Wymienię przyczyny i skutki wojen grecko – perskich
  2. Przedstawię daty bitew – Maraton ( 490 r p.n.e.), Termopile (480 r p.n.e.), Salamina (480 r p.n.e)
  3. Wymienię dokonania dowódców armii perskiej i greckiej (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Kserkses, Dariusz)
  4.  Opiszesz uzbrojenie hoplity
  5. Wyjaśnisz znaczenie pojęć – hoplita, falanga, triera, Nieśmiertelni

PYTANIE KLUCZOWE:

Co bieg maratoński ma wspólnego z olimpiadą?