Jak wyglądał koniec świata starożytnego?

CEL LEKCJI:

  1. Sukcesy i niepowodzenia cesarstwa, które doprowadziły do końca świata starożytnego

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Podasz sukcesy i niepowodzenia Rzymian w epoce cesarstwa
  2. Powiesz jak zmieniła się sytuacja w armii rzymskiej za czasów cesarstwa
  3. Określisz kto, kiedy dokonał podziału cesarstwa (nazwa + stolica)
  4. Powiesz co wydarzyło się w 395 r. i 476 r.
  5. Wymienisz nazwy ludów barbarzyńskich i imię ostatniego cesarza Rzymu
  6. Wyjaśnisz pojęcia – pax romana, limes, barbarzyńca

NACOBEZU:

  1. Wymienię sukcesy i niepowodzenia Cesarstwa Rzymskiego
  2. Scharakteryzuję zmiany w armii rzymskiej
  3. Podam autora, datę i okoliczności podziału cesarstwa
  4. Poprawnie będę posługiwać się nowymi pojęciami i datami wymienionymi powyżej

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Co wandal ma wspólnego z końcem starożytności  ?