Analizujemy ustrój starożytnej Sparty

CELE LEKCJI:

  1. Ustrój Sparty
  2. Społeczeństwo Sparty
  3. Wychowanie spartańskie

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wskażesz na mapie Spartę
  2. scharakteryzujesz społeczeństwo spartańskie
  3. Omówisz najważniejsze zajęcia i życie Spartan
  4. Poprawnie będziesz się posługiwał terminami – Sparta, Lakonia, helota, periojkowie, geruzja, eforzy, zgromadzenie ludowe
  5. Przedstawisz ustrój Sparty i zadania poszczególnych organów
  6. Wyjaśnisz znaczenie powiedzeń – mówić lakonicznie, z tarczą lub na tarczy
  7. Opiszesz kto i dlaczego podlegał wychowaniu spartańskiemu

NACOBEZU:

  1. Przedstawię życie codzienne i zajęcia Spartan
  2. Wyjaśnię znaczenie nowych  pojęć i powiedzeń w/w
  3. Wskażę na mapie teren Sparty
  4. Wymienię najważniejsze instytucje ustroju Sparty i podam jego nazwę
  5. Omówię na czym polegało wychowanie spartańskie

PYTANIE KLUCZOWE:

1. Jakie warunki nazywamy spartańskimi?