Jak wyglądało życie pierwszych ludzi?

CEL LEKCJI:

  1. Życie codzienne ludzi pierwotnych (praludzi)

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Powiesz kiedy i gdzie pojawili się pierwsi praludzie?
  2. Opiszesz jak zmieniał się wygląd człowieka
  3. Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego koczowniczy tryb życia
  4. Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego osiadły  tryb życia
  5. Poznasz 2 najważniejsze czynności, które opanowali praludzie
  6. Przedstawisz znaczenie rozpalania ognia dla praludzi
  7. Wyjaśnisz pojęcia – koczowniczy i osiadły tryb życia, jaskinia, praludzie, żarna, ziemianka

NACOBEZU:

  1. Opowiem jak żył człowiek prowadząc koczowniczy i osiadły tryb życia
  2. Wymienię 2 dokonania, które pomogły ludziom przejść z koczowniczego do osiadłego trybu życia
  3. Podam najważniejsze czynności, które opanowali praludzie
  4. Wyjaśnię nowe pojęcia wymienione wyżej
  5. Podam kiedy i gdzie pojawili się pierwsi praludzie?

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Dlaczego całe życie możecie mieszkać w gminie Dopiewo ?