Jak wyglądało życie pierwszych ludzi?

CEL LEKCJI:

  1. Życie codzienne ludzi pierwotnych (praludzi)

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego koczowniczy tryb życia
  2. Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego osiadły  tryb życia
  3. Przedstawisz znaczenie rozpalania ognia dla praludzi
  4. Wyjaśnisz pojęcia – koczowniczy i osiadły tryb życia, ziemianka, praludzie
  5. Określisz czas i miejsce pojawienia się pierwszych praludzi

NACOBEZU:

  1. Opowiesz jak żył człowiek prowadząc koczowniczy i osiadły tryb życia
  2. Wymienisz 2 dokonania, które pomogły ludziom przejść z koczowniczego do osiadłego trybu życia
  3. Posługiwanie się nowymi pojęciami

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Wymień korzyści wynikające z prowadzenia przez człowieka osiadłego trybu życia ?