Jak przebiegała wojna trzynastoletnia?

CEL LEKCJI:

  1. Przyczyny, przebieg i skutki wojny 13 – nastoletniej Polaków  z Krzyżakami

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. wymienisz przyczyny i skutki wojny 13 – nastoletniej
  2. poznasz czas trwania wojny, jej przebieg na podstawie mapy
  3. przedstawisz postanowienia II pokoju w Toruniu
  4. wyjaśnisz znaczenie pojęć – inkorporacja, Prusy Zakonne, Prusy Królewskie, wojska zaciężne, Związek Pruski
  5. omówisz dokonania postaci historycznych – Kazimierz Jagiellończyk, Piotr Dunin

NACOBEZU:

  1. daty 1454 – 66, przyczyny wybuchu wojny, jej przebieg, najważniejsze bitwy, wynik końcowy
  2. postanowienia II pokoju toruńskiego
  3. posługiwanie się terminami:  – inkorporacja, Prusy Zakonne, Prusy Królewskie, wojska zaciężne, Związek Pruski

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Czy Kazimierz Jagiellończyk powinien włączyć do Polski Pomorze Gdańskie i ziemię chełmińską?