Tańczący kongres i jego postanowienia.

CEL LEKCJI:

  1. Cel zwołania kongresu i jego postanowienia

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wymienisz główne postanowienia kongresu wiedeńskiego
  2. Podasz datę trwania kongresu
  3. Przedstawisz głównych bohaterów kongresu
  4. Wyjaśnisz znaczenie pojęć – restauracja, legitymizm i równowaga europejska, „tańczący kongres”
  5. Omówisz okoliczności i przebieg 100 dni Napoleona

NACOBEZU:

  1. data i miejsce kongresu wiedeńskiego
  2. postanowienia kongresu
  3. posługiwanie się terminami:  –  restauracja, legitymizm i równowaga europejska, „tańczący kongres”
  4. zmiany  terytorialne w Europie po 1915 roku przy pomocy mapy

PYTANIE KLUCZOWE:

Co Szwajcaria ma wspólnego z kongresem wiedeńskim?

Dlaczego walc wiedeński był uznawany za nieprzyzwoity taniec?