Powstania Listopadowe i Styczniowe – projekt klasowy

CEL LEKCJI:

  1. Przyczyny, przebieg i skutki Powstania Listopadowego i Styczniowego

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wymienisz bezpośrednie i pośrednie  przyczyny powstań
  2. Poznasz datę wybuchu, czas trwania powstań, zabór, w którym miało miejsce
  3. przedstawisz główne bitwy powstań
  4. Omówisz dokonania postaci historycznych związanych z każdym powstaniem (Emilia Plater, Romuald Traugutt)
  5. Podasz kary, jakie spotkały Polaków po każdym powstaniu
  6. Wyjaśnisz nowe pojęcia – detronizacja, represje, konfiskata, katorga, branka

NACOBEZU:

  1. Podam daty wybuchu powstań, czas trwania, zabór , przyczyny, główne bitwy, skutki, postaci związane z danym powstaniem
  2. Wyjaśnię nowe terminy wymienione wyżej
  3. Praca z infografiką – rozpoznawanie obrazów związanych z każdym powstaniem
  4. Wskażę na mapie najważniejsze miejsca związane z każdym powstaniem

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Czy powstania narodowowyzwoleńcze miały sens?