W komunistycznej Polsce – tworzymy mapę myśli

CEL LEKCJI:

  1. Charakterystyka warunków życia w PRL

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Poznasz zasady pracy metodą mapy myśli
  2. Podział klasy na grupy i przydzielenie do opracowania jednego zagadnienia:
  • czasy stalinowskie
  • gospodarka
  • edukacja
  • życie codzienne
  1. Poszczególne zespoły przygotowują zestawy słów związane z przydzielonym zadaniem i w odpowiednim momencie uzupełniają nimi mapę myśli

NACOBEZU:

  1. Scharakteryzuję na podstawie mapy myśli życie w komunistycznej Polsce według w/w zagadnień
  2. Wymienię najważniejsze problemy, które towarzyszyły, które towarzyszyły mieszkańcom naszego kraju w omawianym okresie

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Czy dałbym radę przeżyć w PRL – u ? Czego najbardziej, by mi brakowało z dzisiejszych czasów?

ZADANIE DOMOWE

  1. Określ jakie były Twoim zdaniem największe problemy życia codziennego w PRL?
  2. Przeprowadź wywiad z członkiem rodziny – moje wspomnienie z PRL
  3. Przedmiot z PRL – u ( do czego służył, skąd się wziął, itp.)