Czym charakteryzowało się oświecenie w Polsce?

  1. Ożywienie gospodarcze i kulturalne  epoki oświecenia w Polsce

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Przedstawisz dokonania postaci: I. Krasicki, H. Kołłątaj, B. Belotto=Canaletto, D. Merlini
  2. Nauczysz się określać ramy czasowe oświecenia
  3. Wyjaśnisz pojęcia – oświecenie,  klasycyzm, rokoko, Komisja Edukacji Narodowej (KEN), Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych, Collegium Nobilium, Szkoła Rycerska, oświecenie stanisławowskie, mecenat, Operalnia, Biblioteka Załuskich,
  4. Wymienisz typowe przykłady sztuki klasycystycznej w Polsce i ich autorów
  5. Opracujecie w grupach mapę myśli w działach – oświata, gospodarka, kultura i literatura

NACOBEZU:

  1. Wymienię najważniejsze osiągnięcia  polskiego oświecenia w dziedzinie gospodarki, kultury i oświaty
  2. Scharakteryzuję styl klasycystyczny w Polsce na przykładzie wybranych zabytków
  3. Wyjaśnię nowe pojęcia w/w

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Dlaczego musimy, a nie możemy chodzić codziennie do szkoły?