OŚWIECENIE W EUROPIE

CEL LEKCJI:

  1. Charakterystyka epoki oświecenia

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wymienisz chronologicznie epoki historyczne i wskażesz, do której należy oświecenie
  2. Podasz czas trwania oświecenia – wiek
  3. Przedstawisz główne wynalazki i osiągnięcia nauki oświecenia( nazwisko + autor)
  4. Wyjaśnisz kim byli – Wolter, Monteskiusz, J.J.Rousseau, Diderot (praca w grupach – przygotowanie programu telewizyjnego „Polubić przeszłość)

NACOBEZU:

  1. Podam czas trwania  oświecenia (wiek) i epokę historyczną, do której należy
  2. Wymienię najważniejsze wynalazki i osiągnięcia oświecenia
  3. Scharakteryzuję postaci – Wolter, Monteskiusz, J.J.Rousseau, Diderot

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Co Wikipedia ma wspólnego z dzisiejszą lekcją ?