Jak żyli najstarsi ludzie (praludzie)?

CEL LEKCJI:

  1. Życie codzienne ludzi pierwotnych (praludzi)

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego koczowniczy tryb życia
  2. Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego osiadły  tryb życia
  3. Poznasz 2 najważniejsze czynności, które opanowali praludzie
  4. Przedstawisz znaczenie rozpalania ognia dla praludzi
  5. Wyjaśnisz pojęcia – koczowniczy i osiadły tryb życia, jaskinia, praludzie, żarna, ziemianka
  6. Określisz czas i miejsce pojawienia się pierwszych praludzi

NACOBEZU:

  1. Opowiesz jak żył człowiek prowadząc koczowniczy i osiadły tryb życia
  2. Wymienisz 2 dokonania, które pomogły ludziom przejść z koczowniczego do osiadłego trybu życia
  3. Poznasz 2 najważniejsze czynności, które opanowali praludzie
  4. Wyjaśnisz nowe pojęcia wymienione wyżej

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Dlaczego całe życie możecie mieszkać w gminie Dopiewo ?