CEL LEKCJI:
- Przedstawienie przyczyn, przebiegu i skutków wojny niemiecko – rosyjskiej
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Podasz przyczyny ataku Hitlera na ZSRS
- Pokażesz na mapie, jakie tereny ZSRS zostały zajęte przez III Rzeszę i w, którym roku
- Przedstawisz kolejne etapy wojny
- Opowiesz o przełomowych bitwach pod Moskwą i Stalingradem, Leningradem
- Wyjaśnisz pojęcia – plan Barbarossa, Wielka Wojna Ojczyźniania, Armia Czerwona, wojna błyskawiczna
NACOBEZU:
- Przedstawię etapy podboju ZSRS przez Hitlera
- Podam datę napaści
- Pokażę na mapie miejsca najważniejszych bitew
- Opowiem o postawie ludności cywilnej
- Wyjaśnię nowe pojęcia umieszczone wyżej
PYTANIE KLUCZOWE:
- Czy ZSRS mógł zostać „przyjacielem” aliantów ?
ĆWICZENIA:
PLAN ATAKU NA ROSJĘ TO:
A. Fall Weiss
B. Fall Gelb
C. Plan Barbarossa
D. Wielka Wojna Ojczyźniana
ATAK NA ZSRS BYŁ W ROKU:
A. 1939
B. 1940
C. 1942
D. 1941
ZADANIA DLA GRUP:
GRUPA 1: Kiedy? ( dokładna data), nazwa planu ataku, dlaczego? (przyczyny ataku Hitlera na ZSRS)
GRUPA2: Jak nazwano walkę przeciw Hitlerowi w ZSRS? Kto stał wtedy na czele ZSRS? ( imię i nazwisko), Jaka była reakcja przywódcy po wejściu Niemców na terytorium ZSRS? ( analiza tekstu źródłowego na stronie 23)
GRUPA 3 : Jak przebiegały walki o Leningrad i Stalingrad? ( wiadomości + mapa)
GRUPA 4: Jak przebiegały walki o Moskwę? W jaki sposób Niemcy traktowali jeńców radzieckich i podbijaną ludność?