CEL LEKCJI:
- Omówienie zmian terytorialnych po kongresie z wykorzystaniem mapy
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Poznasz zmiany terytorialne ziem polskich na podstawie mapy
- Przedstawisz położenie Polaków w zaborach pruskim, austriackim i w Rzeczpospolitej Krakowskiej w dziedzinie polityki, gospodarki i kultury
- wyjaśnisz znaczenie pojęć – ziemie zabrane, uwłaszczenie
NACOBEZU:
- Przedstawię podział terytorialny ziem polskich po kongresie wiedeńskim przy użyciu mapy
- Podam najważniejsze zmiany polityczne, gospodarcze i kulturalne w poszczególnych zaborach
PYTANIE KLUCZOWE:
- Jaką rolę odegrali w tym okresie ziomale E. Raczyński, T. Działyński?
PYTANIA:
- Druga nazwa zaboru austriackiego to:
A. Rzeczpospolita Krakowska
B. Galicja
C. Królestwo Polskie
D. Wielkie Księstwo Poznańskie
- Kontrolę nad Królestwem Polskim sprawowali:
A. Rosja
B. Austria
C. Prusy
D. Czechy
- Na kongresie wiedeńskim ustalono z byłych ziem polskich wolne miasto
A. Gdańsk
B. Poznań
C. Kraków
D. Warszawa