CEL LEKCJI:
- Postawa państw zaborczych wobec sprawy polskiej w czasie I wojny światowej
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Dowiesz co to akt 5 listopada ( manifest dwóch cesarzy) i jakie miał znaczenie dla sprawy polskiej
- Poznasz stanowisko państw centralnych i państw ententy wobec sprawy polskiej
- Ocenisz znaczenie polityki USA dla sprawy polskiej
- Zapamiętasz znaczenie przymiotników określających I wojnę – pozycyjna, techniczna, błyskawiczna, totalna
- Opiszesz stanowisko delegacji polskiej na konferencji wersalskiej
NACOBEZU:
NA PODSTAWIE PODRĘCZNIKA NA STRONACH 180 – 183 PRZYGOTUJCIE PROSZĘ W ZESZYCIE POD TEMATEM MAPĘ MYŚLI (DATY, NAZWISKA, GŁÓWNE INFORMACJE) NA POSZCZEGÓLNE ZAGADNIENIA:
- AKT 5 LISTOPADA ( DRUGA NAZWA, ROK WYDANIA, PRZEZ KOGO?, CZEGO DOTYCZYŁ?)
- DZIAŁANIA PAŃSTW CENTRALNYCH W SPRAWIE POLSKIEJ( NIEMCY, AUSTRIA – OGÓLNIE)
- DZIAŁANIA PAŃSTW ENTENTY W SPRAWIE POLSKIEJ (ANGLIA, FRANCJA, ROSJA – OGÓLNIE)
- ORĘDZIE PREZYDENTA USA (ROK, NAZWISKO PREZYDENTA, KTÓRY PUNKT ORĘDZIA DOTYCZYŁ POLSKI I CO ZAWIERAŁ)
- KONFERENCJA W WERSALU (ROK, KTO REPREZENTOWAŁ POLSKĘ, POSTANOWIENIA W SPRAWIE POLSKI)
DODATKOWO POLECAM FILMIKI:
PYTANIE KLUCZOWE:
- Które wydarzenie polityczne Twoim zdaniem miało przełomowe znaczenie dla sprawy polskiej?