CEL LEKCJI:
- Przyczyny, przebieg i skutki Powstania Listopadowego i Styczniowego
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Wymienisz bezpośrednie i pośrednie przyczyny powstań
- Poznasz datę wybuchu, czas trwania powstań, zabór, w którym miało miejsce
- przedstawisz główne bitwy powstań
- Omówisz dokonania postaci historycznych związanych z każdym powstaniem (Emilia Plater, Romuald Traugutt)
- Podasz kary, jakie spotkały Polaków po każdym powstaniu
- Wyjaśnisz nowe pojęcia – detronizacja, represje, konfiskata, katorga, branka
NACOBEZU:
- Podam daty wybuchu powstań, czas trwania, zabór , przyczyny, główne bitwy, skutki, postaci związane z danym powstaniem
- Wyjaśnię nowe terminy wymienione wyżej
- Praca z infografiką – rozpoznawanie obrazów związanych z każdym powstaniem
- Wskażę na mapie najważniejsze miejsca związane z każdym powstaniem
PYTANIE KLUCZOWE:
- Czy powstania narodowowyzwoleńcze miały sens?