W jaki sposób przebiegały wielkie odkrycia geograficzne?

CEL LEKCJI:

  1. Przyczyny i przebieg poszukiwań drogi morskiej do Indii
  2. Poznanie sylwetek znanych żeglarzy i ich osiągnięć

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wymienisz wynalazki, które przyczyniły się do odkryć geograficznych
  2. Określisz przyczyny odkryć geograficznych
  3. Poznasz szlaki morskich wypraw na mapie
  4. Przedstawisz dokonania Bartłomieja Diaza, Krzysztofa Kolumba, Vasco da Gamy, Ferdynanda Magellana
  5. Wyjaśnisz znaczenie pojęć – astrolabium, karawela, kompas, Nowy Świat, Stary Świat

NACOBEZU:

  1. Wymienię nazwiska żeglarzy i ich dokonania(Bartłomiej Diaz, Krzysztof Kolumb, Vasco da Gama, Ferdynand Magellan)
  2. Podam przyczyny odkryć geograficznych
  3. Wyjaśnię nowe pojęcia – astrolabium, karawela, kompas, Nowy Świat, Stary Świat
  4. Dopasuję wydarzenia  do dat – 1492, 1498, 1519 – 1522

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Dlaczego Ameryka nazywa się Ameryką, a nie Indiami?