CEL LEKCJI:
- Sparta i jej mieszkańcy
- Przyczyny i skutki wojen grecko – perskich
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Wskażesz Spartę na mapie
- Przedstawisz mieszkańców Sparty i ich zajęcia
- Poznasz daty bitew – Maraton ( 490 r p.n.e.), Termopile (480 r p.n.e.), Salamina (480 r p.n.e)
- Przedstawisz dokonania dowódców armii perskiej i greckiej (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Kserkses, Dariusz)
- Opiszesz uzbrojenie hoplity
- Wyjaśnisz znaczenie pojęć – hoplita, falanga, triera, wychowanie spartańskie
NACOBEZU:
- Przedstawię zajęcia mieszkańców Sparty
- Przedstawię daty bitew – Maraton ( 490 r p.n.e.), Termopile (480 r p.n.e.), Salamina (480 r p.n.e)
- Wymienię dokonania dowódców armii perskiej i greckiej (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Kserkses, Dariusz)
- Opiszę uzbrojenie hoplity
- Wyjaśnię znaczenie pojęć – hoplita, falanga, triera, wychowanie spartańskie
PYTANIE KLUCZOWE:
Co bieg maratoński ma wspólnego z dzisiejszą lekcją?