CEL LEKCJI:
- Życie codzienne ludzi pierwotnych (praludzi)
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Powiesz kiedy i gdzie pojawili się pierwsi praludzie?
- Opiszesz jak zmieniał się wygląd człowieka
- Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego koczowniczy tryb życia
- Opiszesz życie codzienne człowieka prowadzącego osiadły tryb życia
- Poznasz 2 najważniejsze czynności, które opanowali praludzie
- Przedstawisz znaczenie rozpalania ognia dla praludzi
- Wyjaśnisz pojęcia – koczowniczy i osiadły tryb życia, jaskinia, praludzie, żarna, ziemianka
NACOBEZU:
- Opowiem jak żył człowiek prowadząc koczowniczy i osiadły tryb życia
- Wymienię 2 dokonania, które pomogły ludziom przejść z koczowniczego do osiadłego trybu życia
- Podam najważniejsze czynności, które opanowali praludzie
- Wyjaśnię nowe pojęcia wymienione wyżej
- Podam kiedy i gdzie pojawili się pierwsi praludzie?
PYTANIE KLUCZOWE:
- Dlaczego całe życie możecie mieszkać w gminie Dopiewo ?