CEL LEKCJI:
- Charakterystyka religii muzułmańskiej i jej zasad
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Dowiesz się kim był Mahomet
- Wyjaśnisz w jakich okolicznościach doszło do powstania islamu
- Wymienisz 5 filarów islamu
- Wyjaśnisz pojęcia –islam, Allach, Mahomet, Koran, muzułmanin, meczet, Mekka, Medyna, Kaaba, kalif
- Podasz największe osiągnięcia cywilizacyjne Arabów
NACOBEZU:
OTO SKRZYNKA PYTAŃ, NA KTÓRE ODPOWIEDZI ZNAJDZIECIE W PODRĘCZNIKU NA STRONACH 109 – 112. DODATKOWO PROPONUJĘ KRÓTKI FILM ZWIĄZANY Z TEMATEM https://www.youtube.com/watch?v=HTEKCav6xlI . DLA PRZEMĘCZONYCH LINK DO CZYTANIA PODRĘCZNIKA https://www.youtube.com/watch?v=AQlrIKqLadk WSZYSTKIE ODPOWIEDZI PROSZĘ ZAPISAĆ W ZESZYCIE POD TEMATEM:
PYTANIA:
- Skąd pochodził Mahomet (miasto, kraj)?
- W jaki sposób Mahomet został prorokiem?
- Co oznacza słowo islam?
- Co oznacza słowo Allach?
- Dlaczego rok 622 jest ważny dla muzułmanów?
- Jak nazywa się święta księga islamu?
- Jakich 5 zasad powinien przestrzegać pobożny muzułmanin? (filary islamu)
- W jaki sposób modlą się muzułmanie? (pozycja ciała)
- Co to meczet?
- W, którym roku doszło do ucieczki Mahometa z Mekki do Medyny i dlaczego?
- Kto przejął władzę nad muzułmanami po śmierci Mahometa?
- Jakie nauki zostały rozwinięte prze arabskich uczonych?
- W wytwarzaniu jakich przedmiotów wyspecjalizowali się arabscy rzemieślnicy?
- Gdzie znajduje się świątynia KAABA? (nazwa miasta)
- Jak nazywa się Bóg w islamie?
- Co to arabeska?
PYTANIE KLUCZOWE:
- Znajdź cechy wspólne religii chrześcijańskiej i muzułmańskiej ?