JAK KOBIETA ZOSTAŁA KRÓLEM POLSKI?

CEL LEKCJI:

  1. Jakie były dokonania władczyni Polski –  Jadwigi Andegaweńskiej

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Dowiesz się kim była Jadwiga Andegaweńska?
  2. Wytłumaczysz dlaczego została królem, a nie królową Polski?
  3. Wymienisz najważniejsze zasługi Jadwigi dla Polski
  4. Wyjaśnisz pojęcia – insygnia królewskie

NACOBEZU:

  1. Wyjaśnię kim była Jadwiga Andegaweńska, dlaczego została królem Polski?
  2. Wymienię polskie insygnia królewskie
  3. Wytłumaczę nowe pojęcia z lekcji

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Co jabłko, korona i berło mają wspólnego z dzisiejszą lekcją?

KARTA PRACY   – JAK KOBIETA ZOSTAŁA KRÓLEM POLSKI?

  1. Czy Kazimierz Wielki pozostawił następcę tronu?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Kto objął tron po śmierci Kazimierza Wielkiego?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Z jakiego kraju pochodził Ludwik Węgierski i ile miał córek?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Jak miała na imię najmłodsza córka Ludwika Węgierskiego?

…………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Kto był pierwszym narzeczonym Jadwigi?

………………………………………………………………………………………………………………………….

  1. Co zmniejszył król Ludwik w przywileju dla szlachty w 1374 roku?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Ile lat miała Jadwiga, gdy została królem Polski?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Kto ostatecznie został mężem Jadwigi?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Z jakiego kraju pochodził Jagiełło?

…………………………………………………………………………………………………………………………

  1. Jaki rycerz zbierał dla Jadwigi informacje o jej przyszłym mężu?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. W, którym roku odbył się ślub Jadwigi i Jagiełły?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Czy Jadwiga nauczyła się języka polskiego?

…………………………………………………………………………………………………………………………..

  1. Jakie dziedziny życia wspierała Jadwiga?

………………………………………………………………………………………………………………………..