- cel zwołania kongresu
- omówienie zmian terytorialnych po kongresie z wykorzystaniem mapy
- ocena postanowień kongresu wiedeńskiego
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- wymienisz główne postanowienia kongresu wiedeńskiego
- poznasz zmiany terytorialne w Europie po 1815 roku na podstawie mapy
- przedstawisz głównych bohaterów kongresu
- wyjaśnisz znaczenie pojęć – restauracja, legitymizm i równowaga europejska, „tańczący kongres”
- omówisz okoliczności i przebieg 100 dni Napoleona
NACOBEZU:
- data i miejsce kongresu wiedeńskiego
- postanowienia kongresu
- posługiwanie się terminami: – restauracja, legitymizm i równowaga europejska, „tańczący kongres”
- zmiany terytorialne w Europie po 1915 roku przy pomocy mapy
PYTANIE KLUCZOWE:
- Dlaczego kongres wiedeński nazwano tańczącym i jaki wpływ na dzieje Europy miały jego postanowienia?