Klasa III

Contents

W jaki sposób powstało Księstwo Warszawskie?

CEL LEKCJI: Okoliczności powstania Księstwa Warszawskiego Legiony Polskie we Włoszech CELE W JĘZYKU UCZNIA: Dowiesz się kto, kiedy i z jakich powodów powołał do życia Legiony Polskie Przedstawisz postaci J. H. Dąbrowskiego i J. Wybi...

Analizujemy pierwsze konstytucje

CEL LEKCJI: Omówienie pierwszych  ustaw zasadniczych - konstytucji na świecie CELE W JĘZYKU UCZNIA: Wymienisz główne, pierwsze konstytucje na świecie Omówisz podobieństwa i różnice między konstytucją amerykańską, francuską i 3 maja Wyj...

Analizujemy sytuację RP za panowania Wettinów

CEL LEKCJI: Przemiany polityczne, gospodarcze i kulturalne w RP za panowania Sasów (Wettinów) CELE W JĘZYKU UCZNIA: Wymienisz najważniejsze dokonania Augusta II Mocnego i Augusta III Sasa Poznasz nowe terminy – unia personalna, konfe...

CIĄG CHRONOLOGICZNY

1768 r - konfederacja barska 1772 - I rozbiór Polski 1788 - 1792 - Sejm Wielki (Czteroletni) 1791 - konstytucja 3 Maja 1792 - konfederacja w Targowicy 1793 - II rozbiór Polski 1794 - insurekcja kościuszkowska (powstanie ko...

Co to jest i jak przebiegała rewolucja przemysłowa w Europie?

  CEL LEKCJI: Przyczyny i przebieg rewolucji przemysłowej CELE W JĘZYKU UCZNIA: Wymienisz najważniejsze  wynalazki i odkrycia XIX wiek Przedstawisz dokonania J. Watta, R. Fultona, G. Stephensona, M. Faradaya Wyjaśnisz znac...

Czym charakteryzowało się oświecenie w Europie?

Home  CEL LEKCJI: Główne idee i odkrycia naukowe epoki oświecenia CELE W JĘZYKU UCZNIA: Przedstawisz dokonania postaci: I. Newtona, K. Monteskiusza, Woltera, J. Watta Nauczysz się określać ramy czasowe oświecenia Wyjaśnisz pojęcia –...

Czym charakteryzowało się oświecenie w Polsce?

Home  CEL LEKCJI: Ożywienie gospodarcze i kulturalne  epoki oświecenia w Polsce CELE W JĘZYKU UCZNIA: Przedstawisz dokonania postaci: I. Krasicki, H. Kołłątaj, B. Belotto=Canaletto, D. Merlini Nauczysz się określać ramy czaso...

DATY NA EGZAMIN!!!

776 r.p.n.e. - pierwsze igrzyska sportowe ( Grecja) 753 r.p.n.e. - założenie Rzymu 509 r. p.n.e. - początek republiki w Rzymie I wiek p.n.e. - początek cesarstwa w Rzymie 313 r. - edykt mediolański (koniec prześladowań chrześcijan - Konst...

Dlaczego wiek XIX nazywamy czasem wynalazków?

CEL LEKCJI: Najważniejsze odkrycia i wynalazki XIX wieku CELE W JĘZYKU UCZNIA: wymienisz najważniejsze  wynalazki i odkrycia XIX wiek i drugiej połowy XX wieku przedstawisz dokonania Darwina, Pasteura, Mendelejewa, Skłodowskiej - Cur...

EPOKA NAPOLEONA - KARTA POWTÓRKOWA ( rozdział III Europa od Napoleona do ....)

Przejęcie władzy przez Napoleona - konsulat, 1799, 1804 - cesarz (tytuł, który przyjął) kodeks Napoleona - co zawierał ( nie zapomnieć o konkordacie) Kto tworzył koalicję (definicja) przeciw Napoleonowi (państwa) Bitwy - z kim, wynik, dat...

GRECJA - prezentacja

Dodaję grecką prezentację pani Dropińskiej  - Rogal. Polecam do powtórki ANTYCZNA GRECJA

I WOJNA ŚWIATOWA - NACOBEZU

I WOJNA ŚWIATOWA - NACOBEZU: Data wybuchu i zakończenia wojny Bloki militarne - trójprzymierze i trójporozumienie ( druga nazwa i 3 państwa założycielskie) Przymiotniki charakteryzujące I wojnę + wytłumaczenie ( pozycyjna, techniczna, błyskawic...

Jak funkcjonowała Europa po kongresie wiedeńskim?

CEL LEKCJI: omówienie zmian terytorialnych po kongresie z wykorzystaniem mapy ocena postanowień kongresu wiedeńskiego próby obalenia ładu wiedeńskiego CELE W JĘZYKU UCZNIA: wymienisz główne postanowienia kongresu wiedeńskiego poznas...

Jak funkcjonuje samorząd terytorialny?

CEL LEKCJI: przedstawienie procesu wybierania władz samorządowych omówienie kompetencji poszczególnych organów samorządu CELE W JĘZYKU UCZNIA: wymienisz rodzaje powiatów określisz zadania władz powiatowych przedstawisz przykłady...