CEL LEKCJI:
- Charakterystyka Kościoła średniowiecznego
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Wymienisz przedstawicieli stanu duchowieństwa w średniowieczu
- Podasz główne zajęcia duchowieństwa średniowiecznego
- Zaprezentujesz główne zasady działania zakonów średniowiecznych na przykładzie zakonów mnisich ( benedyktyni i cystersi) i zakonów żebraczych ( franciszkanie i dominikanie)
- Podasz przyczyny pojawienia się ruchów heretyckich
- Wyjaśnisz znaczenie pojęć – herezja, inkwizycja, zakon żebraczy, klasztor, reguła zakonna, opat, skryptorium
NACOBEZU:
- Wymienię przedstawicieli stanu duchownego i ich główne zajęcia
- Scharakteryzuję zakony średniowieczne
- Wyjaśnię nowe terminy w/w
PYTANIE KLUCZOWE:
- Skąd wzięły się określenia „módl się i pracuj” oraz benedyktyńska praca?