CEL LEKCJI:
- Poznanie osiągnięć cywilizacji starożytnej Hellady
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Przedstawisz dokonania Sofoklesa, Homera, Fidiasza i Myrona oraz dziedziny, które reprezentowali
- Wymienisz po jednym dziele wyżej wymienionych twórców
- Nazwiesz i omówisz nazwy greckich stylów( porządków) architektonicznych -dorycki, joński, koryncki
- Podasz nazwy stylów malarskich stosowanych przez starożytnych Greków
- Poprawnie wyjaśnisz pojęcia – meandry, malarstwo czerwonofigurowe i czarnofigurowe, porządek architektoniczny, amfora
NACOBEZU:
- Przedstawię twórców różnych dziedzin kultury Hellady i ich dzieła
- Wyjaśnię nowe pojęcia w/w
- Rozpoznam na fotografii porządki architektoniczne Grecji – dorycki, joński, koryncki
PYTANIE KLUCZOWE:
1. jaki element budowli Teatru Wielkiego w Poznaniu podtrzymuje dach, a jednocześnie zdobi go?