Poznajemy przebieg starożytnych igrzysk w Helladzie

CEL LEKCJI:

  1. Przedstawienie przebiegu starożytnych igrzysk sportowych

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Dowiesz się gdzie, kiedy i pod czyją opieką odbywały się igrzyska sportowe w Grecji
  2. Poznasz najważniejsze dyscypliny sportowe znane starożytnym Grekom( szczególnie pięciobój)
  3. Wyjaśnisz pojęcia – gimnazjon, agon, hipodrom, igrzyska, olimpiada, pięciobój
  4. Wskażesz na mapie Olimpię
  5. Poznasz datę pierwszych igrzysk starożytnych – 776 r.p.n.e.

NACOBEZU:

  1. Przedstawię dyscypliny pięcioboju
  2. Odpowiem na pytania – gdzie odbywały się igrzyska sportowe, jakie dyscypliny obejmowały, jaki bóg był ich opiekunem, co było nagrodą, kto mógł być zawodnikiem, a kto widzem, podam datę pierwszych igrzysk starożytnych
  3. Wyjaśnię  nowe pojęcia
  4. Wskażę na mapie Olimpię
  5. Wymienię podobieństwa i różnice między starożytnymi, a współczesnymi igrzyskami sportowymi

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Co gimnazjum ma wspólnego z dzisiejszą lekcją?