CEL LEKCJI:
- Przedstawienie przebiegu starożytnych igrzysk sportowych
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Dowiesz się gdzie, kiedy i pod czyją opieką odbywały się igrzyska sportowe w Grecji
- Poznasz najważniejsze dyscypliny sportowe znane starożytnym Grekom( szczególnie pięciobój)
- Wyjaśnisz pojęcia – gimnazjon, agon, hipodrom, igrzyska, olimpiada, pięciobój
- Wskażesz na mapie Olimpię
- Poznasz datę pierwszych igrzysk starożytnych – 776 r.p.n.e.
NACOBEZU:
- Przedstawię dyscypliny pięcioboju
- Odpowiem na pytania – gdzie odbywały się igrzyska sportowe, jakie dyscypliny obejmowały, jaki bóg był ich opiekunem, co było nagrodą, kto mógł być zawodnikiem, a kto widzem, podam datę pierwszych igrzysk starożytnych
- Wyjaśnię nowe pojęcia
- Wskażę na mapie Olimpię
- Wymienię podobieństwa i różnice między starożytnymi, a współczesnymi igrzyskami sportowymi
PYTANIE KLUCZOWE:
- Co gimnazjum ma wspólnego z dzisiejszą lekcją?