CEL LEKCJI:
- Sukcesy i niepowodzenia cesarstwa, które doprowadziły do końca świata starożytnego
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Podasz sukcesy i niepowodzenia Rzymian w epoce cesarstwa
- Powiesz jak zmieniła się sytuacja w armii rzymskiej za czasów cesarstwa
- Określisz kto, kiedy dokonał podziału cesarstwa (nazwa + stolica)
- Powiesz co wydarzyło się w 395 r. i 476 r.
- Wymienisz nazwy ludów barbarzyńskich i imię ostatniego cesarza Rzymu
- Wyjaśnisz pojęcia – pax romana, limes, barbarzyńca
NACOBEZU:
- Wymienię sukcesy i niepowodzenia Cesarstwa Rzymskiego
- Scharakteryzuję zmiany w armii rzymskiej
- Podam autora, datę i okoliczności podziału cesarstwa
- Poprawnie będę posługiwać się nowymi pojęciami i datami wymienionymi powyżej
PYTANIE KLUCZOWE:
- Co wandal ma wspólnego z końcem starożytności ?