Ustrój starożytnego RZYMU

CEL LEKCJI:

  1. Przedstawienie położenia Rzymu, jego mieszkańców i sposobu sprawowania władzy

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Dowiesz się kiedy i gdzie narodziła się cywilizacja rzymska
  2. Poznasz legendę o założeniu Rzymu
  3. Wyjaśnisz pojęcia – zgromadzenie ludowe, republika, cesarz, senat, prowincja, królestwo, cesarstwo
  4. Omówisz różne typy ustroju państwa – królestwo, republika, cesarstwo
  5. Przedstawisz przedstawicieli rzymskiego społeczeństwa

NACOBEZU:

  1. Znam położenie Rzymu
  2. Wiem, co to  za data 753 r p.n.e.
  3. Poprawnie posługuję się nowymi pojęciami
  4. Umiem wymienić i scharakteryzować społeczeństwo Rzymu
  5. Wiem, kto sprawował władzę w poszczególnych ustrojach

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Dlaczego wilczyca ma związek z dzisiejszą lekcją ?