Contents
A więc wojna - kampania wrześniowa 1939 roku
CEL LEKCJI:
Wybuch II wojny światowej i przebieg kampanii wrześniowej (obrony granic)
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Podasz datę rozpoczęcia II wojny światowej
Wymienisz sojuszników II RP w 1939 roku
Podasz i pokażesz na mapie, jakie te...
BAROK I SARMATYZM
CEL LEKCJI:
Poznanie osiągnięć kultury barokowej
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Dowiesz się, co to barok i jakie były jego główne założenia
Wymienisz charakterystyczne cechy sztuki barokowej - rzeźby , malarstwa, muzyki i architektury
Przedst...
Charakteryzujemy czasy ostatnich Jagiellonów
CEL LEKCJI:
Zmiany w czasie panowania Zygmunta Starego i Zygmunta Augusta
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Dowiesz się jakie były przyczyny i skutki hołdu pruskiego
Podasz główne wydarzenia z czasów panowania Zygmunta Starego i Zygmunta Augusta...
CIĄG CHRONOLOGICZNY
1768 r – konfederacja barska
1772 – I rozbiór Polski
1788 – 1792 – Sejm Wielki (Czteroletni)
1791 – konstytucja 3 Maja
1792 – konfederacja w Targowicy
1793 – II rozbiór Polski
1794 – insurekcja kościuszkowska (powstanie kościus...
Czasy odkrywców i wynalazców XIX wieku
CEL LEKCJI:
Najważniejsze odkrycia i wynalazki XIX wieku
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Wymienisz najważniejsze wynalazki i odkrycia XIX wiek i drugiej połowy XX wieku
Przedstawisz dokonania Pasteura, Mendelejewa, Skłodowskiej – Curie, Bella, ...
Dlaczego Polska była krajem wielu wyznań w renesansie?
CEL LEKCJI:
Charakterystyka państwa wielu wyznań
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Wymienisz jakie religie dominowały w Polsce po unii lubelskiej
Podasz jakie religie reformacji pojawiły się w Rzeczpospolitej Obojga Narodów
Podasz czas, ...
Formy walki z okupantem
Home > Szkoła Podstawa w Dopiewie > KLASA VI > HOLOCAUST – zagłada Żydó
CEL LEKCJI:
Omówienie w jaki sposób III Rzesza i ZSRR dążyły do wyniszczenia narodu polskiego
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Wskażesz na mapie tere...
HOLOCAUST - zagłada Żydów
CEL LEKCJI:
Los Żydów w czasie II wojny światowej
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Wymienisz zakazy wprowadzone dla Żydów w czasie II wojny światowej
Powiesz co to było getto i jakie warunki życia w nim panowały
Zapamiętasz jakie formy...
II Rzeczpospolita
CEL LEKCJI:
Zmiany w Polsce po odzyskaniu niepodległości
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Przypomnisz datę odzyskania przez Polskę niepodległości, miejsce podjęcia decyzji o kształcie granic
Poznasz okoliczności nadania nazwy II Rzeczpospolitej ( II RP) ...
III ROZBIÓR POLSKI
CEL LEKCJI:
Omówienie okoliczności przebiegu III rozbioru Polski
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Wytłumaczysz w jaki sposób doszło do III rozbioru Polski
Podasz przyczyny wewnętrzne i zewnętrzne upadku Polski
Rozróżnisz zmiany ter...
Jak doszło do podpisania unii z Litwą w Lublinie?
CEL LEKCJI:
Unia lubelska i powstanie Rzeczpospolitej Obojga Narodów
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Dowiesz się jakie były przyczyny i skutki unii lubelskiej i jej postanowienia
Przypomnisz rodzaje unii (personalna,realna)
Omówisz obraz...
Jak doszło do powstania ZSRR?
C EL LEKCJI:
Powstanie Związku Socjalistycznych Republik Radzieckich
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Dowiesz się kto i kiedy oraz z jakim skutkiem dokonał wojny domowej (rewolucji bolszewickiej) w Rosji
Poznasz głównych przywódców ZSRR - W. Le...
Jak doszło do wybuchu II wojny światowej?
CEL LEKCJI:
Przyczyny wybuchu II wojny światowej
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Podasz przykłady łamania przez Niemców postanowień traktatu wersalskiego po zakończeniu I wojny światowej
Przedstawisz datę i okoliczności włączenia Austrii pr...
JAK KOŚCIÓŁ KATOLICKI PRZECIWSTAWIŁ SIĘ REFORMACJI? KONTRREFORMACJA.
CEL LEKCJI:
Zmiany w Kościele katolickim po reformacji
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Wymienisz postanowienia soboru trydenckiego, podasz jego datę i miejsce ze wskazaniem na mapie Zaprezentujesz główne zasady działania zakonu jezuitów Wyjaśnisz znaczen...
JAK POWSTAŁY STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI?
CEL LEKCJI:
Powstanie nowego państwa – Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
Dowiesz się jakie były przyczyny i skutki utworzenia USA Poznasz nowe pojęcia – ustawa stemplowa, „bostońskie picie herbaty”, stan...