CEL LEKCJI:
- Poznanie postaci Romualda Traugutta
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Wymienisz najważniejsze wydarzenia z życia Traugutta
NACOBEZU:
ZAPISUJEMY TEMAT LEKCJI
ODPOWIADAMY NA PYTANIA:
- KIEDY URODZIŁ SIĘ ROMUALD TRAUGUTT?
- KTO GO WYCHOWYWAŁ?
- JAKIE WARTOŚCI W JEGO WYCHOWANIU BYŁY WAŻNE?
- JAKIM UCZNIEM BYŁ ROMUALD?
- KIM ZOSTAŁ TRAUGUTT (ZAWÓD)?
- JAKI STOPIEŃ UZYSKAŁ W WOJSKU TRAUGUTT?
- ILE LAT SŁUŻYŁ W WOJSKU?
- W, KTÓRYM ROKU WYBUCHŁO POWSTANIE STYCZNIOWE?
- CO TO JEST BRANKA?
- KIM BYŁ ROMUALD TRAUGUTT W POWSTANIU STYCZNIOWYM?
- PRZECIW KOMU WALCZYLI POWSTAŃCY STYCZNIOWI?
- NA CZYM POLEGAŁA WALKA PARTYZANCKA?
- KIEDY POWSTANIE STYCZNIOWE UPADŁO (ROK)?
- JAKIE BYŁY KARY DLA POWSTAŃCÓW?
PRZYDATNE FILMIKI:
PYTANIE KLUCZOWE:
- Czy warto było organizować powstanie?