CEL LEKCJI:
- Charakterystyka przemian ustrojowych, gospodarczych, społecznych i kulturowych Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej W latach 1956 – 70
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Przedstawisz okoliczności wprowadzenia małej stabilizacji
- Omówisz rolę postaci – W. Gomułka, prymas S. Wyszyński, w. Brandt
- Podasz przykłady małej stabilizacji dla szarego obywatela
- Wyjaśnisz w czym przejawiał się spór państwa z Kościołem?
- Ocenisz polski sukces dyplomatyczny z 1970 roku
- Zapamiętasz daty – 7.12.1970 r.
NACOBEZU:
NA PODSTAWIE MATERIAŁU Z PODRĘCZNIKA NA STRONACH 187 – 190 WYKONAJCIE W ZESZYCIE POD TEMATEM ODPOWIEDZI NA PYTANIA:
- PODAJ DWA DOWODY NA TO, ŻE RZĄDY GOMUŁKI BYŁY MAŁĄ STABILIZACJĄ?
- NAPISZ 3 PRZYKŁADY MAŁEJ STABILIZACJI DLA ZWYKŁEGO OBYWATELA?
- JAKIM WYDARZENIEM ZAKOŃCZYŁO SIĘ ZNORMALIZOWANIE STOSUNKÓW DYPLOMATYCZNYCH Z RFN( NIEMIECKA REPUBLIKA FEDERALNĄ)?
- WYMIEŃ PRZYKŁADY WALKI Z KOŚCIOŁEM KATOLICKIM PROWADZONEJ PRZEZ GOMUŁKĘ ( 3 – 4 przykłady)
- DLACZEGO STEFANA WYSZYŃSKIEGO NAZWANO PRYMASEM TYSIĄCLECIA?
- W, KTÓRYM ROKU OBCHODZONO 1000 LECIE CHRZTU POLSKI?
- CO GOMUŁKA CHCIAŁ ZROBIĆ Z OKAZJI 1000 LECIA CHRZTU?
FILMIKI UŁATWIAJĄCE ZROZUMIENIE TEMATU:
https://www.youtube.com/watch?v=2wEaPL2k0Js
PYTANIE KLUCZOWE:
- JAK ZROZUMIEĆ ORĘDZIE BISKUPÓW POLSKICH – „UDZIELAMY WYBACZENIA I PROSIMY O NIE”?