Sparta i wojny z Persami

CEL LEKCJI:

  1. Sparta i jej mieszkańcy
  2. Przyczyny i skutki wojen grecko – perskich

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wskażesz Spartę na mapie
  2. Przedstawisz mieszkańców Sparty i ich zajęcia
  3. Poznasz daty bitew – Maraton ( 490 r p.n.e.), Termopile (480 r p.n.e.), Salamina (480 r p.n.e)
  4. Przedstawisz dokonania dowódców armii perskiej i greckiej (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Kserkses, Dariusz)
  5.  Opiszesz uzbrojenie hoplity
  6. Wyjaśnisz znaczenie pojęć – hoplita, falanga, triera, wychowanie spartańskie

NACOBEZU:

  1. Przedstawię zajęcia mieszkańców Sparty
  2. Przedstawię daty bitew – Maraton ( 490 r p.n.e.), Termopile (480 r p.n.e.), Salamina (480 r p.n.e)
  3. Wymienię dokonania dowódców armii perskiej i greckiej (Miltiades, Leonidas, Temistokles, Kserkses, Dariusz)
  4.  Opiszę uzbrojenie hoplity
  5. Wyjaśnię znaczenie pojęć – hoplita, falanga, triera, wychowanie spartańskie

PYTANIE KLUCZOWE:

Co bieg maratoński ma wspólnego z dzisiejszą lekcją?