Jak doszło do podpisania unii w Lublinie?

CEL LEKCJI:

  1. Unia lubelska i jej postanowienia
  2. Charakterystyka mieszkańców Polski XVI wieku

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Przypomnisz rodzaje unii w historii
  2. Dowiesz się jakie były przyczyny i skutki unii lubelskiej i jej postanowienia
  3. Powiesz jakim rodzajem unii jest unia lubelska
  4. Omówisz obraz J. Matejki – unia lubelska
  5. Wyjaśnisz co oznaczało określenie, że Polska była państwem bez stosów
  6. Pokażesz na mapie jakie narodowości zamieszkiwały Rzeczypospolitę Obojga Narodów
  7. Wytłumaczysz pojęcia Rzeczpospolita Obojga Narodów, reformacja

NACOBEZU:

  1. Wyjaśnię co wydarzyło się w  1569 roku
  2. Wymienię postanowienia unii lubelskiej
  3. Powiem co to była Rzeczpospolita Obojga Narodów- zakres terytorialny, godło
  4. Wymienię przy pomocy mapy narodowości zamieszkujące państwo polskie po unii lubelskiej

PYTANIE KLUCZOWE:

  1. Na czym polega tolerancja religijna i co ma wspólnego z dzisiejszą lekcją ?