CEL LEKCJI:
- Unia lubelska i jej postanowienia
- Charakterystyka mieszkańców Polski XVI wieku
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Przypomnisz rodzaje unii w historii
- Dowiesz się jakie były przyczyny i skutki unii lubelskiej i jej postanowienia
- Powiesz jakim rodzajem unii jest unia lubelska
- Omówisz obraz J. Matejki – unia lubelska
- Wyjaśnisz co oznaczało określenie, że Polska była państwem bez stosów
- Pokażesz na mapie jakie narodowości zamieszkiwały Rzeczypospolitę Obojga Narodów
- Wytłumaczysz pojęcia Rzeczpospolita Obojga Narodów, reformacja
NACOBEZU:
- Wyjaśnię co wydarzyło się w 1569 roku
- Wymienię postanowienia unii lubelskiej
- Powiem co to była Rzeczpospolita Obojga Narodów- zakres terytorialny, godło
- Wymienię przy pomocy mapy narodowości zamieszkujące państwo polskie po unii lubelskiej
PYTANIE KLUCZOWE:
- Na czym polega tolerancja religijna i co ma wspólnego z dzisiejszą lekcją ?