CEL LEKCJI:
- Charakterystyka warunków życia w PRL
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Poznasz zasady pracy metodą mapy myśli
- Podział klasy na grupy i przydzielenie do opracowania jednego zagadnienia:
- czasy stalinowskie
- gospodarka
- edukacja
- życie codzienne
- Poszczególne zespoły przygotowują zestawy słów związane z przydzielonym zadaniem i w odpowiednim momencie uzupełniają nimi mapę myśli
NACOBEZU:
- Scharakteryzuję na podstawie mapy myśli życie w komunistycznej Polsce według w/w zagadnień
- Wymienię najważniejsze problemy, które towarzyszyły, które towarzyszyły mieszkańcom naszego kraju w omawianym okresie
PYTANIE KLUCZOWE:
- Czy dałbym radę przeżyć w PRL – u ? Czego najbardziej, by mi brakowało z dzisiejszych czasów?
ZADANIE DOMOWE
- Określ jakie były Twoim zdaniem największe problemy życia codziennego w PRL?
- Przeprowadź wywiad z członkiem rodziny – moje wspomnienie z PRL
- Przedmiot z PRL – u ( do czego służył, skąd się wziął, itp.)