CEL LEKCJI:
- Sposób sprawowania władzy w Rzymie po upadku republiki rzymskiej – narodziny cesarstwa
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Podasz zasady traktowania ludności podbitej przez Rzymian ( w prowincjach)
- Powiesz kto stał na czele prowincji (jaki urzędnik)
- Określisz kto zyskał, a kto stracił na podbojach Rzymu
- Powiesz w jaki sposób Rzymianie traktowali swoich niewolników
- Wymienisz przyczyny, czas i wynik końcowy Powstania Spartakusa
- Odpowiesz kiedy i dlaczego wybuchały wojny domowe w Rzymie oraz kto przejął władzę w I wieku p.n.e.
- Wyjaśnisz pojęcia – prowincja, namiestnik, imperium, gladiator
NACOBEZU:
- Scharakteryzuję sposób sprawowania władzy na terenach podbitych ( w prowincjach) i podam, kto sprawował tam władze w imieniu Rzymu
- Przedstawię sposób traktowania niewolników w Rzymie
- Wymienię przyczyny, czas i wynik końcowy Powstania Spartakusa
- Podam okoliczności przejęcia władzy przez Juliusza Cezara
- Poprawnie będę posługiwać się nowymi pojęciami wymienionymi powyżej
PYTANIE KLUCZOWE:
- Skąd wzięło się powiedzenie – i Ty Brutusie przeciwko mnie ?