CELE LEKCJI:
- Ustrój Sparty
- Społeczeństwo Sparty
- Wychowanie spartańskie
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Wskażesz na mapie Spartę
- scharakteryzujesz społeczeństwo spartańskie
- Omówisz najważniejsze zajęcia i życie Spartan
- Poprawnie będziesz się posługiwał terminami – Sparta, Lakonia, helota, periojkowie, geruzja, eforzy, zgromadzenie ludowe
- Przedstawisz ustrój Sparty i zadania poszczególnych organów
- Wyjaśnisz znaczenie powiedzeń – mówić lakonicznie, z tarczą lub na tarczy
- Opiszesz kto i dlaczego podlegał wychowaniu spartańskiemu
NACOBEZU:
- Przedstawię życie codzienne i zajęcia Spartan
- Wyjaśnię znaczenie nowych pojęć i powiedzeń w/w
- Wskażę na mapie teren Sparty
- Wymienię najważniejsze instytucje ustroju Sparty i podam jego nazwę
- Omówię na czym polegało wychowanie spartańskie
PYTANIE KLUCZOWE:
1. Jakie warunki nazywamy spartańskimi?