CEL LEKCJI:
- Walka Polaków o zachowanie polskości
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Przedstawisz politykę zaborców wobec Polaków w różnych zaborach
- Wytłumaczysz na czym polegał protest Michała Drzymały
- Podasz przyczyny strajku szkolnego dzieci we Wrześni
- Zapamiętasz datę – 1901
- Wyjaśnisz nowe terminy – germanizacja, rusyfikacja, cenzura, kulturkampf, germanizacja, rugi pruskie, ustawa kagańcowa, Komisja Kolonizacyjna, nowela osadnicza, Hakata
NACOBEZU:
- Powiem jakie metody walki z polskością stosowali zaborcy
- Wyjaśnię, co wydarzyło się w 1901 roku we Wrześni i dlaczego?
- Wyjaśnię nowe terminy wymienione wyżej
- Podam zasługi Michała Drzymały w walce z zaborcami
PYTANIE KLUCZOWE:
- Nie rzucim ziemi skąd nasz ród? Skąd ten cytat?