CEL LEKCJI:
- Poznanie położenia geograficznego i warunków naturalnych Palestyny
CELE W JĘZYKU UCZNIA:
- Wskażesz na mapie Palestynę
- Podasz ramy chronologiczne istnienia państwa żydowskiego
- Omówisz najważniejsze różnice miedzy między religią Żydów, a wierzeniami pozostałych cywilizacji
- Poprawnie będziesz się posługiwał terminami – Żydzi, Izraelici, Hebrajczycy, Kanaan, Jahwe, prorok, Mesjasz, judaizm, monoteizm, politeizm, dekalog, menora, synagoga, Biblia, Tora, Arka Przymierza
- Poznasz dokonania Mojżesza, Salomona, Dawida
NACOBEZU:
- Przedstawię sytuację narodu żydowskiego od wyjścia z Egiptu
- Scharakteryzuję system wierzeń Izraelitów
- Wyjaśnię nowe pojęcia w/w
- Wskażę na mapie teren Palestyny
PYTANIE KLUCZOWE:
1. Co wspólnego mają żydzi z katolikami?