Poznajemy starożytny Izrael

CEL LEKCJI:

  1. Poznanie położenia geograficznego i warunków naturalnych Palestyny

CELE W JĘZYKU UCZNIA:

  1. Wskażesz na mapie Palestynę
  2. Podasz ramy chronologiczne istnienia państwa żydowskiego
  3. Omówisz najważniejsze różnice miedzy między religią Żydów, a wierzeniami pozostałych cywilizacji
  4. Poprawnie będziesz się posługiwał terminami – Żydzi, Izraelici, Hebrajczycy, Kanaan, Jahwe, prorok, Mesjasz, judaizm, monoteizm, politeizm, dekalog, menora, synagoga, Biblia, Tora, Arka Przymierza
  5. Poznasz dokonania Mojżesza, Salomona, Dawida

NACOBEZU:

  1. Przedstawię sytuację narodu żydowskiego od wyjścia z Egiptu
  2. Scharakteryzuję system wierzeń Izraelitów
  3. Wyjaśnię nowe pojęcia w/w
  4. Wskażę na mapie teren Palestyny

PYTANIE KLUCZOWE:

1. Co wspólnego mają żydzi z katolikami?